Propagace je velmi důležitou součástí každé firmy. Právě ona je z velké části zodpovědná za to, zda daná firma na trhu uspěje či zkrachuje. Je tedy jasné, že zvolit správnou marketingovou strategii je nanejvýš důležité. Jak ale dobře vybrat?
Jednou z možností, kterou některé firmy využívají, jsou PR články SEOLight. Jedná se o propagační články, uveřejňované především v časopisech, které se tváří jako normální součást onoho časopisu, nikoliv reklama. Přesto však propaguje daný produkt.
Cílem zde je vzbudit v zákazníkovi dojem, že onen časopis, případně „expert“, s nímž je uveřejněn rozhovor (ačkoliv tento odborník je obvykle zaměstnancem dané firmy), daný výrobek doporučuje. Přesto se však jedná o placenou inzerci.
Ačkoliv musí být jasně označena jako propagační materiál, toto označení je často provedeno malými písmenky na okraji stránky. Označená jsou obvykle slovy jako „placená inzerce“ či „public relation“. Avšak, jak již bylo řečeno, tato slova jsou příliš malým písmem, než aby je zvláště staří lidé se slabším zrakem dokázali přečíst.
Otázkou však může být, zda je tento způsob propagace v dnešní době ještě efektivní. Koneckonců, většina lidí v současné době požívá internet, a časopisy již příliš nekupuje. Zdálo by se tedy, že je dobré tento typ reklamy opustit a vyzkoušet něco lepšího a modernějšího. Je tomu ale skutečně tak?
Abychom mohli odpovědět, je potřeba se nejprve podívat na to, na jakou cílovou skupinu jsou tyto články obvykle cíleny. Často se totiž jedná o staré lidi, kteří s moderními technologiemi příliš neumí a nerozumí jim. Ti stále preferují klasická tištěná média. A jsou i snadným cílem pro tento způsob propagace.
Nezdá se tedy, že by v současné době těchto článků ubývalo. Spíše by se dalo říci, že opak je pravdou. Ceny se zvyšují, počet kupujících snižuje, a tak není divu, že časopisy dávají stále větší a větší prostor reklamám. Zda je to dobře, to už musí posoudit každý sám.